Biało-czarne czy czarno-białe?

Scenariusz zajęć rozwijających kompetencje kluczowe

Rodzaj: Scenariusze zajęć
Temat:  Kolory

Scenariusz zajęć świetlicowych rozwijające kompetencje kluczowe, podzielony na trzy części: umysłową, ruchową i manualną.

Podczas zajęć nauczyciel rozmawia z dziećmi co w przyrodzie i otoczeniu można znaleźć w czarno-białych barwach, zachęca do udziału w dwóch tematycznych zabawch ruchowych i proponuje wykonanie pracy plastycznej przedstawiającej bociana lub pingwiny.

Długość materiału: 1,5 strony A4.


Materiały:



  • kartki z opisem pingwina i bociana;

  • niebieski karton;

  • papierowe kółeczka do origami płaskiego;

  • ścinki papieru kolorowego;

  • papierowa rolka;

  • ruchome oczka;

  • klej;

  • nożyczki;


PRZEBIEG ZAJĘĆ

Zajęcia umysłowe

Nauczyciel rozmawia z dziećmi na temat tego, co możemy znaleźć białego i czarnego w przyrodzie i otoczeniu:

  • ptaki: np. bocian, jaskółka, sroka, pingwin;
  • ssaki: np. kret, zebra, niedźwiedź polarny;
  • przedmioty: np. szachownica, bałwan, kominiarz, tablice rejestracyjne.

Nauczyciel opowiada dzieciom ciekawostki o pingwinach i bocianach, a wychowankowie próbują je dopasować do właściwego ptaka (patrz tabela na stronie obok).

Zajęcia ruchowe

Bociany i jaskółki – zabawa

  • Dzieci chodzą swobodnie po sali. Na sygnał „Bocian!” stają prosto, ręce wzdłuż tułowia, uginają jedną nogę w kolanie i wytrzymują kilka sekund.
  • Dzieci...
Materiał uzyskasz od razu po wykupieniu dostępu.
Pochodzi z fachowego czasopisma dla świetlic.
Pełny materiał uzyskasz po wykupieniu dostępu.

Galeria zdjęć

4 zł Dostęp do materiału
W koszyku
Pełny dostęp
do serwisu
Sprawdź
70 zł do końca roku.
1700 materiałów dla świetlic
Informacje
Temat:  Kolory
Rodzaj: Scenariusze zajęć
Kolory
Więcej na temat: Kolory
Pytania i odpowiedzi
{{row.question}}
{{row.answer}}
Opinie
Od lat niezastąpiona pomoc. Kopalnia pomysłów, z których zawsze można skorzystać.
Najbardziej cenię to, że wszystkie artykuły piszą nauczyciele świetlicy. Dzięki temu są przetestowane i używam ich bez większych zmian.
Jestem bardzo zadowolona. Liczba pomysłów i scenariuszy jest ogromna. Zawsze korzystam z planów pracy.

Opinie pochodzą z anonimowej ankiety czytelników czasopisma „Świetlica w Szkole”.

Jakość gwarantują redakcje: