Zapraszamy do przesyłania artykułów oraz materiałów, takich jak np. scenariusze zajęć lub propozycje projektów plastycznych.
Można je przesłać tutaj.
Poniżej znajdziesz porady i wytyczne dla autorów.
Wzór artykułu
Wzór scenariusza zajęć
Wzór opisu projektu plastycznego
To najważniejsze. Jesteśmy czasopismem praktycznym, stanowiącym bieżącą pomoc w pracy. Artykuły powinny proponować konkretne rozwiązania, odpowiadać na realne problemy, być możliwe do wdrożenia w zwyczajnej świetlicy.
Teksty powinny być napisane zwięźle i zrozumiale. Jeżeli masz wątpliwości, czy któryś fragment jest niezbędny, to pewnie należy go skreślić. W trakcie redagowania skracamy większość artykułów.
Przeczytaj artykuł krytycznie, z punktu widzenia typowego czytelnika. Jest wychowawcą świetlicy ze sporym doświadczeniem w zawodzie. Czy dowiadujesz się czegoś nowego? Czy to interesujące? Czy wykorzystasz to w pracy?
Pomiń długie wstępy z definicjami, prywatnymi historiami, autopromocją i informacjami na temat szkoły. Czytelnika interesuje tylko to, z czego może skorzystać.
Coś się nie udało podczas realizacji akcji świetlicowej? Opisz to, by przestrzec innych. Masz swoją opinię na temat jakiegoś aspektu pracy? Nie ukrywaj jej.
Unikamy materiałów tworzących fikcyjny obraz szkoły idealnej.
Format tekstu: Microsoft Word lub Open Office (pliki .doc, .docx i .odt). Rozmiar tekstu: czcionka Times New Roman 12 pkt, interlinia 1,5 pkt, marginesy 2,5 cm.
Sposób zapisywania bibliografii:
Tytuły książek, rozdziałów, artykułów, filmów itp. zapisujemy kursywą. Tytuły czasopism należy zapisywać w cudzysłowie.
Przykłady:
Chętnie publikujemy zdjęcia, które obrazują treść artykułu lub przedstawiają efekt zawartych w nim propozycji.
Aby zdjęcia w druku nie były rozmazane, muszą mieć o wiele wyższą jakość niż gdy są wyświetlane na stronach: Rozdzielczość: 300 DPI Zdjęcia w orientacji poziomej – minimalna szerokość 1200 pikseli. Zdjęcia w orientacji pionowej – minimalna szerokość 900 pikseli.
Zdjęcia powinny być przesłane oddzielnie, a nie wklejone do pliku z tekstami.