Myszy z Kruszwicy

Scenariusz zajęć świetlicowych

Rodzaj: Scenariusze zajęć
Temat:  Edukacja regionalna

Scenariusz zajęć świetlicowych przybliżający historię Kruszwicy.

W ramach zajęć dzieci rozwiązują zagadki, słuchają legendy o Królu Popielu, oglądają fotografie przedstawiające miasto i poznają związane z nim ciekawostki, biorą udział w zabawie ruchowej oraz wykonują tematyczną pracę plastyczną w dwóch grupach.

Długość materiału: 1,5 strony A4.


Środki:



  • zagadki;

  • napisy-odpowiedzi do zagadek;

  • tekst Legendy o Królu Popielu;

  • pocztówki (fotografie) z Kruszwicy;

  • opaski na oczy dla połowy uczestników zabawy;

  • niebieski karton formatu A4;

  • folia bąbelkowa;

  • mazaki;

  • ścinki białego papieru;

  • klej;

  • szablon myszy.


PRZEBIEG ZAJĘĆ

Część wstępna

Nauczyciel czyta dzieciom zagadki1 związane z tematem zajęć:

Jeden błyskawiczny,
drugi – drzwi nam strzeże,
trzeci król wybudował
– ma baszty i wieże. (zamek)

Mieszka na zamku,
chodzi w koronie
i zwykle siedzi
na wielkim tronie. (król)

Ludzie chętnie w nim pływają,
w jego sitowiu kaczki mieszkają.
Pływają po nim łódki,
kajaki i żaglówki. (jezioro)

Ma długi ogonek,
oczy jak paciorki.
Gdy zobaczy kota,
umyka do norki. (mysz)

Po każdorazowym podaniu prawidłowej odpowiedzi przez dzieci nauczyciel umieszcza na tablicy odpowiedni napis. Kolejnym krokiem jest wspólne z dziećmi ustalenie, w jakiej legendzie pojawiają się zamek, król, jezioro i...

Materiał uzyskasz od razu po wykupieniu dostępu.
Pochodzi z fachowego czasopisma dla świetlic.
Pełny materiał uzyskasz po wykupieniu dostępu.

Galeria zdjęć

6 zł Dostęp do materiału
W koszyku
Pełny dostęp
do serwisu
Sprawdź
70 zł do końca roku.
1700 materiałów dla świetlic
Informacje
Rodzaj: Scenariusze zajęć
Edukacja regionalna
Więcej na temat: Edukacja regionalna
Pytania i odpowiedzi
{{row.question}}
{{row.answer}}
Opinie
Dobrze, że jako środowisko mamy swoje czasopismo, na które zawsze mogę liczyć, gdy potrzebuję pomysłów i wsparcia.
Świetlicę prenumerujemy od początku i nie wyobrażam sobie bez niej pracy. Świetne plany pracy i mnóstwo propozycji.
Najbardziej cenię to, że wszystkie artykuły piszą nauczyciele świetlicy. Dzięki temu są przetestowane i używam ich bez większych zmian.

Opinie pochodzą z anonimowej ankiety czytelników czasopisma „Świetlica w Szkole”.

Jakość gwarantują redakcje: