Imienne zaświadczenie Darmowe dla subskrybentów Wprowadzenie Współcześni uczniowie doświadczają wiele trudności emocjonalnych i społecznych. Muszą nierzadko mierzyć się ze smutkiem, samotnością, ze stanami depresyjnymi i lękowymi, przemocą, ostracyzmem społecznym. W związku z tym nauczyciele powinni nauczyć się rozpoznawać symptomy ww. zjawisk, mieć podstawową wiedzę, jak udzielać „pierwszej pomocy”. Musimy nauczyć się rozmawiać o tym, co dla młodego człowieka jest trudne, czasem przerażające i niebezpieczne. Biblioteki i świetlice w szkołach mogą i wręcz powinny być postrzegane przez uczniów jako miejsca bezpieczne emocjonalnie. Takie, w których można na chwilę pobyć w spokoju, pogadać z innymi uczniami. Ważne jest także, aby dorośli, których tam spotykają, potrafili dostrzegać symptomy trudności i problemów, potrafili nawiązać rozmowę, udzielić podstawowego wsparcia emocjonalnego, wiedzieć, gdzie młody człowiek może uzyskać profesjonalną pomoc i wsparcie. O tym wszystkim będziemy mówić podczas szkolenia. Uczestnicy będą mieli możliwość wzbogacenia swojej wiedzy, poznania praktycznych i skutecznych metod pracy z uczniami w sytuacjach trudnych i kryzysowych. Opis Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się, jak rozpoznawać symptomy zaburzeń depresyjnych, samookaleczeń, myśli suicydalnych, przemocy domowej i rówieśniczej. Będziemy uczyć się, jak konstruktywnie rozmawiać z uczniami, innymi nauczycielami i jakie podejmować działania mogące pomóc w łagodzeniu nieprzyjemnych stanów emocjonalnych. Dla kogo? Szkolenie adresowane jest do nauczycieli bibliotekarzy, nauczycieli wychowawców świetlicy oraz nauczycieli wszystkich typów szkół i placówek. Cel szkolenia Poszerzenie wiedzy z obszaru zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży, rozpoznawania symptomów przemocy domowej i rówieśniczej. Poznanie nowych metod i sposobów pracy z uczniem w kryzysie Program Współczesny nastolatek i jego problemy. Rozpoznawanie symptomów przemocy (przemoc rówieśnicza, przemoc domowa). Uczeń w kryzysie (zaburzenia depresyjne, samookaleczenia, myśli suicydalne) – rozpoznawanie, pierwsza pomoc. Trudne rozmowy z uczniami – niezbędnik nauczyciela.