Jak rozmawiać o trudnych sprawach z dziećmi i młodzieżą? Przemoc, agresja, samookaleczenia, myśli suicydalne

Biblioteka szkolna i świetlica szkolna bezpiecznymi przystaniami

Ocena: 4.94 / 5 (113 ocen)
Uczestników na żywo: 507

Serdecznie zapraszamy do obejrzenia szkolenia, podczas którego psycholog Ewa Kustwan-Mróz przekazuje uczestnikom kompetencje w zakresie rozpoznania i reagowania na kryzysy psychologiczne dzieci i młodzieży w kontekście bezpiecznych miejsc w szkole, jakimi powinny być biblioteka oraz świetlica.


Szkolenie jest darmowe dla użytkowników portalu Biblioteka.pl i Swietlicawszkole.pl.

Dostęp do szkolenia otrzymasz natychmiast po dokonaniu zakupu.
Poleca redakcja Świetlicy w Szkole.
Pełny materiał uzyskasz po wykupieniu dostępu.
Imienne zaświadczenie
Darmowe dla subskrybentów

Wprowadzenie

Współcześni uczniowie doświadczają wiele trudności emocjonalnych i społecznych. Muszą nierzadko mierzyć się ze smutkiem, samotnością, ze stanami depresyjnymi i lękowymi, przemocą, ostracyzmem społecznym. W związku z tym nauczyciele powinni nauczyć się rozpoznawać symptomy ww. zjawisk, mieć podstawową wiedzę, jak udzielać „pierwszej pomocy”. Musimy nauczyć się rozmawiać o tym, co dla młodego człowieka jest trudne, czasem przerażające i niebezpieczne.

Biblioteki i świetlice w szkołach mogą i wręcz powinny być postrzegane przez uczniów jako miejsca bezpieczne emocjonalnie. Takie, w których można na chwilę pobyć w spokoju, pogadać z innymi uczniami. Ważne jest także, aby dorośli, których tam spotykają, potrafili dostrzegać symptomy trudności i problemów, potrafili nawiązać rozmowę, udzielić podstawowego wsparcia emocjonalnego, wiedzieć, gdzie młody człowiek może uzyskać profesjonalną pomoc i wsparcie.

O tym wszystkim będziemy mówić podczas szkolenia. Uczestnicy będą mieli możliwość wzbogacenia swojej wiedzy, poznania praktycznych i skutecznych metod pracy z uczniami w sytuacjach trudnych i kryzysowych.

‌Opis

Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się, jak rozpoznawać symptomy zaburzeń depresyjnych, samookaleczeń, myśli suicydalnych, przemocy domowej i rówieśniczej. Będziemy uczyć się, jak konstruktywnie rozmawiać z uczniami, innymi nauczycielami i jakie podejmować działania mogące pomóc w łagodzeniu nieprzyjemnych stanów emocjonalnych.

Dla kogo?

Szkolenie adresowane jest do nauczycieli bibliotekarzy, nauczycieli wychowawców świetlicy oraz nauczycieli wszystkich typów szkół i placówek.

Cel szkolenia

Poszerzenie wiedzy z obszaru zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży, rozpoznawania symptomów przemocy domowej i rówieśniczej.

Poznanie nowych metod i sposobów pracy z uczniem w kryzysie

‌Program

  1. Współczesny nastolatek i jego problemy.
  2. Rozpoznawanie symptomów przemocy (przemoc rówieśnicza, przemoc domowa).
  3. Uczeń w kryzysie (zaburzenia depresyjne, samookaleczenia, myśli suicydalne) – rozpoznawanie, pierwsza pomoc.
  4. Trudne rozmowy z uczniami – niezbędnik nauczyciela.
Jak rozmawiać o trudnych sprawach z dziećmi i młodzieżą? Przemoc, agresja, samookaleczenia, myśli suicydalne

Prowadząca: Ewa Kustwan-Mróz

Psycholog. Posiada wieloletnie doświadczenie w pomocy psychologicznej, terapii i pracy psychoedukacyjnej z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi. Prowadzi szkolenia dla nauczycieli, pedagogów i psychologów, zwiększające ich umiejętności pracy z grupą, radzeniem sobie z trudnymi sytuacjami wychowawczymi, wspierania dzieci i młodzieży w kryzysie, wypaleniem zawodowym nauczycieli.

W swojej pracy wykorzystuje elementy coachingu. Od 20 lat kierownik Zespołu Interwencji Kryzysowej przy ROM-E Metis w Katowicach. Wspiera szkoły i placówki w sytuacjach kryzysu (samookalczenia, myśli suicydalne, próby samobójcze).

30 zł Dostęp do szkolenia
W koszyku
Pełny dostęp
do serwisu
Sprawdź
Dostęp do wszystkich szkoleń
50 zł do końca roku.
1700 materiałów dla świetlic
Informacje

Odbyło się: 26 września 2024

Prowadząca: Ewa Kustwan-Mróz

Czas szkolenia: Dwie godziny

Uczestników na żywo: 507