Temat numeru:

Dorota Gellner

Dorota Gellner najchętniej tworzy dla dzieci, adresując do nich bajki, wiersze, opowiadania, rymowanki i teksty do piosenek – takich jak „Zuzia – lalka nieduża”, „Ogórek”, „A ja rosnę”.

Objętość: 32 strony | Cena: 15,50 zł | ISSN: 1897-9890 | Kod produktu: S1703

Spis treści

Świetlicowy organizer

Str. 4

Warsztat pracy

Joanna Hoffmann

Świetlicowy organizer

Organizer tygodnia z zaczarowanym światem Doroty Gellner. Pomysły na zajęcia umysłowe i manualne, gry i zabawy ruchowe, muzyczne i teatralne.

Dorota Gellner – książki szczęśliwego dzieciństwa

Str. 5

Warsztat pracy

Elżbieta Trojan

Dorota Gellner – książki szczęśliwego dzieciństwa

Bibliografia utworów Doroty Gellner oraz artykułów z czasopism traktujących na jej temat.

Karta prawdę ci powie...

Str. 6-7

Zabawy na szóstkę

Monika Kulka

Karta prawdę ci powie...

Ogólnie przyjęło się, żeby dzieci nie grały w karty w szkole… lepiej, aby biegały, skakały itp. Ale co robić, gdy pada deszcz? Gry planszowe już wysłużone, dzieci znudzone… może jednak wyjąć talię kart?

Dzień zabawek

Str. 8-9

Zabawy na szóstkę

Karolina Jabłońska-Błażejczyk

Dzień zabawek

Scenariusz przedstawienia z wykorzystaniem tekstów Doroty Gellner.

W domowej piwnicy siostry Ala i Ola znajdują tajemniczy kufer…

Zaczarowany ołówek czyli zabawy na kartce papieru

Str. 10-12

Zabawy na szóstkę

Joanna Hoffmann

Zaczarowany ołówek czyli zabawy na kartce papieru

Dzieci młodsze nie znają jeszcze nazw państw i miast naszego globu, dlatego można dla nich przygotować modyfikację znanej gry, zmieniając kategorie np. na takie: tytuł bajki, postać z bajki, zabawka, potrawa itp.

Wieczór gier – nie tylko planszowych – w świetlicy

Str. 13

Zabawy na szóstkę

Natalia Krasucka-Dadun

Urszula Kukuć

Wieczór gier – nie tylko planszowych – w świetlicy

Już od lat nauczyciele świetlicy i bibliotekarze naszej szkoły organizują raz w semestrze „wieczory gier”. Tegoroczna edycja była związana z twórczością Doroty Gellner – artystki, która tworzy głównie dla dzieci.

Zając u laryngologa

Str. 14-15

Scenariusze

Jadwiga Bibrzycka

Zając u laryngologa

Scenariusz zajęć świetlicowych

W krasnoludkowym ogródku

Str. 15

Zrób to z nami

Lesława Dziedzic

W krasnoludkowym ogródku

Podczas zajęć nauczyciel prezentuje dzieciom wiersz Doroty Gellner „W ogródku”. Analizując go dzieci dochodzą do wniosku, że nie miały okazji nigdy spotkać krasnoludka.

Wesołe baloniki

Str. 16-17

Scenariusze

Paulina Cysak

Wesołe baloniki

Scenariusz zajęć świetlicowych

Portret lata

Str. 17

Zrób to z nami

Lesława Dziedzic

Portret lata

Dzieci często wykonują w świetlicy portret pani Wiosny, pani Jesieni lub pani Zimy. Rzadko portretują panią Lato.

Krople deszczu

Str. 18-19

Scenariusze

Beata Krasówka

Krople deszczu

Scenariusz zajęć świetlicowych

Cele: zapoznanie się z twórczością Doroty Gellner

Tajemnice koloru ptaków

Str. 19

Zrób to z nami

Klaudia Pacławska

Tajemnice koloru ptaków

Prowadzący prezentuje dzieciom wiersz Doroty Gellner „Kanarek”

Czekoladowy świat

Str. 20-21

Zrób to z nami

Alicja Gansty

Czekoladowy świat

Scenariusz zajęć świetlicowych

Cel główny:  kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych

Co widział księżyc?

Str. 21

Zrób to z nami

Lesława Dziedzic

Co widział księżyc?

Zajęcia rozpoczynają się od kończenia zdania: Usiadł księżyc na wieży i... Dzieci próbują podać własne pomysły.

Zamkowe czary

Str. 22-23

Scenariusze

Paulina Cysak

Zamkowe czary

Scenariusz zajęć świetlicowych

Cel główny: dostarczenie dzieciom bodźca, który pobudzi ich ciekawość i skoncentruje aktywność na zagadnieniach związanych z tematem zajęć.

A może nad morze?

Str. 24-25

Scenariusze

Małgorzata Sęk

A może nad morze?

Scenariusz zajęć świetlicowych

Cele ogólne: popularyzacja twórczości Doroty Gellner; kształtowanie wyobraźni poprzez czytanie wierszy.

Podróże z robotem

Str. 26

Scenariusze

Agnieszka Ledzińska

Podróże z robotem

Scenariusz zajęć świetlicowych

Cele ogólne: zapoznanie się z twórczością Doroty Gellner;  wykorzystanie Ozobotów do pracy z materiałem źródłowym w postaci wierszy Doroty Gellner.

Śmieszne strachy

Str. 31

Zrób to z nami

Alicja Gansty

Śmieszne strachy

Rozpoczynamy zajęcia od krótkiej rozmowy z dziećmi na temat strachu: Co to jest strach? Czego możemy się bać?

Apetyczne strachy

Str. 31

Zrób to z nami

Alicja Gansty

Apetyczne strachy

Zajęcia poprzedzamy rozmową z dziećmi o ich irracjonalnym strachu związanym z jedzeniem niektórych potraw – dzieci mogą wymienić potrawy, których nie lubią, i wyjaśnić, jaki jest tego powód.

Twórcza świetlica – zaproszenie

Str. 32

Zrób to z nami

Lesława Dziedzic

Klaudia Pacławska

Twórcza świetlica – zaproszenie

Zajęcia plastyczne i techniczne w świetlicy należą do najulubieńszych działań dzieci. Świetne pomysły na bardzo ciekawe prace można znaleźć na fanpage’u TWÓRCZA ŚWIETLICA.

Top