Temat numeru:

Ryby

Tematy z okładki:

  • Ryby
  • Konik morski – mistrz kamuflażu
  • Nie ma ryby bez ości...
  • Tropikalny las oceanów

Objętość: 32 strony | Cena: 14,50 zł | ISSN: 1897-9890 | Kod produktu: S1603

Spis treści

Szkolne świetlice ruszają z MegaMisją

Str. 2

Artykuł sponsorowany

300 szkół z całej Polski już po wakacjach rozpocznie MegaMisję. Jest to program Fundacji Orange i warto wiedzieć, że to jedyna ogólnopolska inicjatywa na rzecz edukacji cyfrowej w świetlicach. W roku szkolnym 2016/2017 wybrane placówki będą realizować cykl zajęć. Uczniowie klas 1-3 wspierani przez wychowawców, będą wykonywać zadania i uczyć się zasad bezpiecznego korzystania z internetu i technologii, ale przede wszystkim dobrze się bawić. Kibicujemy MegaMisji i wpieramy ją jako patron medialny.

W świetlicy nigdy się nie nudzimy

Str. 3-5

Warsztat pracy

Joanna Hoffmann

Gry i zabawy na każdy dzień roku szkolnego

Wychowanie przez piosenkę

Str. 6

Warsztat pracy

Elżbieta Trojan

Bibliografia w wyborze. Wychowanie przez piosenkę to kształcenie do muzyki i przez nią. Celem jego jest harmonijny rozwój dziecka w sferze intelektualnej, emocjonalnej i społecznej, kształcenie zdolności i wrażliwości muzycznej oraz przygotowanie do uczestnictwa w kulturze muzycznej.

Zajęcia manualne w świetlicy. Techniki malarskie cz. II

Str. 7

Dzielimy się wiedzą

Joanna Hoffmann

Pędzel to jedno z głównych narzędzi pracy artysty malarza. Od jego właściwego doboru zależy komfort pracy i jej końcowy efekt. Każda technika malarska wymaga zastosowania pędzli z odpowiedniego rodzaju włosia o właściwej długości, uformowanego w określany kształt.

Konik morski - mistrz kamuflażu z głębin

Str. 8-9

Scenariusze

Joanna Hoffmann

Scenariusz zajęć świetlicowych

Murena wstążkowa – rybi akrobata

Str. 10-11

Scenariusze

Renata Zielińska

Scenariusz zajęć świetlicowych.

„A – jak amur, B – jak brzana...” - świat ryb

Str. 12-13

Scenariusze

Barbara Kulesza

Scenariusz zajęć świetlicowych.

Rekiny - wspaniali morscy myśliwi

Str. 14-15

Scenariusze

Ewa Szczepanek

Scenariusz zajęć świetlicowych.

Drapieżne smoki morskie

Str. 16-17

Scenariusze

Grażyna Grzybowska

Scenariusz zajęć świetlicowych.

Nie ma ryby bez ości, a człowieka bez złości

Str. 18-19

Scenariusze

Renata Gepfert

Scenariusz zajęć świetlicowych.

Tropikalny las oceanów, czyli podróż do kolorowej rafy koralowej

Str. 20-21

Scenariusze

Małgorzata Namsołek

Scenariusz zajęć świetlicowych.

Wędrówki ryb

Str. 22-23

Scenariusze

Beata Krasówka

Scenariusz zajęć świetlicowych.

Gdzie jest Nemo? – propozycje zabaw świetlicowych

Str. 24-25

Zrób to z nami

Beata Godyla

Marta Rydzewska

Błazenek zdobył popularność wśród dzieci jako bohater popularnej bajki animowanej „Gdzie jest Nemo?”. Nawiązując do tej postaci proponujemy kilka zabaw z jej udziałem, skierowanych do młodszych wychowanków świetlicy.

Gry i zabawy z morską nutą i kolorowymi chusteczkami

Str. 26-27

Zabawy na szóstkę

Paweł Łukasik

Podczas zajęć świetlicowych o charakterze teatralnym, muzycznym czy ruchowym można wykorzystać nietypowy rekwizyt, jakim jest chusteczka szyfonowa – zwiewna, lekka, kolorowa, stanowiąca świetną inspirację do działania. Chusteczkę można z łatwością podrzucić, złapać, dowolnie „zaczarować”. Z chusteczki można tworzyć wzory w powietrzu – zygzaki, spirale, kółka, linie. Sprawdza się jako element przebrania – może być sukienką, peleryną, kapeluszem, spódnicą. Ponadto za pomocą chustki można dosyć łatwo zmienić dekorację w miejscu, w którym toczy się dziecięca aktywność.

Dla większego i mniejszego smyka, czyli 10 prac z papierowego talerzyka

Str. 32

Zrób to z nami

Magdalena Musiał

Odpowiednio motywując dziecko, możemy być pewni, że jego rozwój będzie przebiegać w sposób właściwy. Tworząc, dziecko doznaje jednocześnie różnych wrażeń wywołanych samym tematem, barwami, różnorodnością materiału, kształtów i form. Podczas zajęć świetlicowych warto wykorzystywać przedmioty codziennego użytku, które są łatwo dostępne, a jednak dają niezwykły efekt. Dobry przykład to papierowe talerzyki o falistej fakturze. Bardzo łatwo i szybko można je zamienić we wszystko, co podpowie wyobraźnia – na przykład w fantazyjne zwierzęta albo rośliny.

Top