Objętość: 32 strony | Cena: 12 zł | ISSN: 1897-9890 | Kod produktu: S1303

Spis treści

Świetlica szkolna. Analiza wyników badań ankietowych

Str. 3-5

Dzielimy się wiedzą

Komisja Pedagogiczna ZG ZNP

Termin "świetlica" używany był i jest w różnym znaczeniu, a pojęcie to w języku polskim ma długoletnią  tradycję. W dawnych czasach świetlica była główną izbą w wiejskiej chacie, gdzie przyjmowano gości, obchodzono uroczystości rodzinne, przechowywano odzież i majątek. Dzisiaj przez świetlicę rozumiemy specjalny lokal, wyposażony w odpowiednie meble, gry, czasopisma, sprzęt audiowizualny, w którym można ciekawie i przyjemnie spędzić wolne chwile.

Świetlicowy rozkład jazdy

Str. 6

Poznajmy się

Elżbieta Pawelec

Anna Wiertel

Czyli jak wygląda (nie)zwykły dzień w naszej świetlicy.

Pobyt dziecka w świetlicy - konieczność czy wygoda?

Str. 7-8

Dzielimy się wiedzą

Beata Godyla

Wielu wychowawców zadaje sobie to pytanie. Wszyscy ponoszą konsekwencje wynikające z transformacji społeczno-ekonomicznej i zmian, nie zawsze pozytywnych, zachodzących we współczesnym świecie. Rodzice muszą pracować, szkoły nie posiadają funduszy na poprawę warunków lokalowych i nowoczesne wyposażenie sal. Wychowawców zwalnia się, ograniczając ich liczbę do minimum lub zastępuje przypadkowymi osobami, które nie mają odpowiedniego przygotowania do pracy z dziećmi w świetlicy. Tak wiele mówi się o konieczności dbania o rodzinę, wartości rodzinne i dobro dziecka. Niestety, można odnieść wrażenie, że to tylko słowa, które nijak się mają do rzeczywistości.

Spotkanie z muzyką w świetlicy

Str. 9-11

Dzielimy się wiedzą

Joanna Hoffmann

Rytmika wykorzystując związek ruchu z muzyką, rozwija u dzieci świadomość przestrzeni, sprawność ruchową, pomaga im poznać swoje ciało, a dzięki wiedzy na temat własnej sprawności, siły i możliwości ruchowych wyzwala w uczniach poczucie bezpieczeństwa.

Feedback w świetlicy

Str. 12-13

Dzielimy się wiedzą

Monika Kulka

W numerze 1/2013 "Świetlicy w Szkole" pisałam o zaletach wykorzystania tzw. kaenek jako zajęć socjoterapeutycznych, prowadzonych w świetlicy szkolnej. Dziś opiszę kilka zabaw interakcyjnych, które stosuję w swojej pracy.

Światowy Dzień Pluszowego Misia

Str. 14

Dzielimy się wiedzą

Elżbieta Trojan

Bibliografia w wyborze.

Zabawy świetlicowe na dywanie

Str. 17-18

Zabawy na szóstkę

Beata Krasówka

Dywan to świetne miejsce w świetlicy, daje możliwość różnorakiej zabawy, poznania grupy i zjednoczenia jej. Oto zbiór zabaw integracyjnych i przydatnych podczas zajęć w mniejszej grupie. Gwarantują one pierwszorzędną rozrywkę i integrację grupy. Zachęcam do prowadzenia gier w kręgu, co gwarantuje lepszy kontakt wzrokowy, a jednocześnie tworzy klimat swobody, szacunku i wzajemnego zrozumienia.

Psychotesty i psychozabawy w świetlicy

Str. 19-20

Zabawy na szóstkę

Aneta Parzy

Zajęcia w świetlicy gimnazjalnej.

Śladami dziecięcych bohaterów. Zabawy w Lucky Luke'a w świetlicy

Str. 23-24

Zabawy na szóstkę

Bogdan Grabiec

Dzieci uwielbiają zabawy tematyczne. Udział w zajęciach, podczas których uczniowie wcielają się w role fikcyjnych postaci stymuluje dziecięcą wyobraźnię, zaspokaja potrzebę wypowiadania się i kształtuje uczucia estetyczne.

Wesołe zabawy z dziećmi w świetlicy

Str. 25

Zabawy na szóstkę

Jadwiga Bibrzycka

Wszelkie zabawy to dla dzieci ulubiona forma aktywności a jednocześnie prosty sposób, by wspomóc i stymulować ich wszechstronny rozwój. Często potrzebna jest tylko odrobina wyobraźni. Oto kilka prostych zabaw do wykorzystania nie tylko w świetlicy szkolnej, ale również w domu.

Ażurowe tulipany i żonkile

Str. 31

Zrób to z nami

Agnieszka Radomyska

Trójwymiarowe kwiatki doskonałe na prezent.

Serce z papierowej wikliny

Str. 31

Zrób to z nami

Ewa Szczepanek

Papierowa wiklina to technika, dzięki które ze zwykłych, codziennych gazet, można stworzyć gustowne i artystyczne przedmioty poprzez wyplatanie papierowych rurek z gazety.

Top