W poszukiwaniu jajek, czyli wielkanocne zabawy w świetlicy szkolnej

Rodzaj: Scenariusze zajęć
Temat:  Wielkanoc

Scenariusz zajęć rozwijających kompetencje kluczowe w świetlicy, podzielony na trzy części: zajęcia umysłowe, ruchowe i manualne. 

W trakcie zajęć dzieci grają w wielkanocne gry, takie jak wielkanocne bingo, uczestniczą w zabawach ruchowych oraz wykonują kartkę świąteczną według własnego pomysłu w ramach zajęć plastycznych. 

Długość materiału: 1,5 strony A4.


Materiały:



  • 3 pojemniczki z jajek-niespodzianek;

  • zadania;

  • kolorowe kartki papieru;

  • ołówek;

  • nożyczki;

  • klej;

  • karty do gry w BINGO;

  • pionki do gry.


PRZEBIEG ZAJĘĆ

Zajęcia umysłowe

Na początku zajęć prowadzący pyta dzieci, czy słyszały o Easter Egg Hunt. Tłumaczy, że jest to popularna w Wielkiej Brytanii zabawa organizowana w Wielką Niedzielę. Polega na znajdywaniu ukrytych pisanek lub czekoladowych jajeczek wypełnionych słodyczami. 

Prowadzący mówi, że ukrył 3 jajka wielkanocne, które dzieci muszą odnaleźć. Jajka najlepiej ukryć w kilku pomieszczeniach: na korytarzu, w szatni – w zależności od układu sali, liczby opiekunów itd. Dzieci należy podzielić na 3 grupy i zaznaczyć, że każda grupa ma za zadanie znaleźć jedno jajko. Unikniemy wtedy niepotrzebnej rywalizacji lub sytuacji, gdy grupa...

Materiał uzyskasz od razu po wykupieniu dostępu.
Pochodzi z fachowego czasopisma dla świetlic.
Pełny materiał uzyskasz po wykupieniu dostępu.

Galeria zdjęć

5 zł Dostęp do materiału
W koszyku
Pełny dostęp
do serwisu
Sprawdź
70 zł do końca roku szkolnego.
1700 materiałów dla świetlic
Informacje
Temat:  Wielkanoc
Rodzaj: Scenariusze zajęć
Autor: Katarzyna Romańczyk-Imielska
Wielkanoc
Więcej na temat: Wielkanoc
Pytania i odpowiedzi
{{row.question}}
{{row.answer}}
Opinie
Jedyne wsparcie tylko dla wychowawców świetlic, prenumeruję od lat i poleciłam wielu koleżankom.
Od lat niezastąpiona pomoc. Kopalnia pomysłów, z których zawsze można skorzystać.
Jestem bardzo zadowolona. Liczba pomysłów i scenariuszy jest ogromna. Zawsze korzystam z planów pracy.

Opinie pochodzą z anonimowej ankiety czytelników czasopisma „Świetlica w Szkole”.

Jakość gwarantują redakcje: