Trzydzieści siedem i pięć kresek

Rodzaj: Scenariusze zajęć
Temat:  Czytanie

Krótki scenariusz zajęć rozwijających kompetencje kluczowe w świetlicy, do którego wykorzystano opowiadanie Grzegorza Kasdepke "Trzydzieści siedem i pięć kresek". 

Scenariusz został podzielony na trzy części: zajęcia umysłowe, ruchowe i manualne, podczas których dzieci poznają treść opowiadania, biorą udział w zabawie ruchowej z wykorzystaniem rolek papieru toaletowego oraz wykonują pracę plastyczną przy użyciu folii bąbelkowej i innych materiałów plastycznych. 

Długość materiału: 3/4 strony A4.


Materiały:



  • opowiadanie Grzegorza Kasdepke Trzydzieści siedem i pięć kresek z serii o Detektywie Pozytywce;

  • rolki papieru toaletowego;

  • kartka z bloku technicznego z nadrukiem w gwiazdki;

  • biała farba;

  • pędzel;

  • folia bąbelkowa;

  • kolorowe kartki z bloku rysunkowego;

  • zielony pisak;

  • nożyczki.


PRZEBIEG ZAJĘĆ

Zajęcia umysłowe

Prowadzący czyta dzieciom opowiadanie Grzegorza Kasdepke Trzydzieści siedem i pięć kresek z serii o Detektywie Pozytywce. 

Następnie wspólnie z dziećmi analizuje zachowanie bohaterów i ustala zasady zachowania na podwórku podczas słotnych czy zimowych dni.

Zajęcia ruchowe

Wychowawca zaprasza dzieci do zabawy… rolkami papieru toaletowego:

  • slalom między wieżyczkami z papieru toaletowego;
  • podrzucanie rolek leżących na kocu;
  • budowanie wieży z rolek;
  • rzucanie z odległości rolek papieru do pudła;
  • taniec między rolkami papieru leżącymi na podłodze, tak aby ich nie dotknąć.

Zajęcia manualne

Z kolorowych kartek należy wyciąć...

Materiał uzyskasz od razu po wykupieniu dostępu.
Pochodzi z fachowego czasopisma dla świetlic.
Pełny materiał uzyskasz po wykupieniu dostępu.

Galeria zdjęć

5 zł Dostęp do materiału
W koszyku
Pełny dostęp
do serwisu
Sprawdź
70 zł do końca roku szkolnego.
1700 materiałów dla świetlic
Informacje
Temat:  Czytanie
Rodzaj: Scenariusze zajęć
Autor: Justyna Szyjka
Czytanie
Więcej na temat: Czytanie
Pytania i odpowiedzi
{{row.question}}
{{row.answer}}
Opinie
Dobrze, że jako środowisko mamy swoje czasopismo, na które zawsze mogę liczyć, gdy potrzebuję pomysłów i wsparcia.
Najbardziej cenię to, że wszystkie artykuły piszą nauczyciele świetlicy. Dzięki temu są przetestowane i używam ich bez większych zmian.
Jedyne wsparcie tylko dla wychowawców świetlic, prenumeruję od lat i poleciłam wielu koleżankom.

Opinie pochodzą z anonimowej ankiety czytelników czasopisma „Świetlica w Szkole”.

Jakość gwarantują redakcje: