Imienne zaświadczenie Darmowe dla subskrybentów DLA KOGO? Szkolenie skierowane jest do nauczycieli wychowawców świetlicy, którzy chcą rozpocząć lub udoskonalić działania w zakresie promowania czytania wśród dzieci i wpleść w nie metody aktywizujące. Zapraszamy osoby, które dopiero rozpoczynają pracę w świetlicy, jak i wieloletnich, doświadczonych wychowawców, którzy dostrzegają potrzebę wzbogacania swego warsztatu pracy o nowe pomysły czytelnicze. PROGRAM Jak zorganizować czytanie na głos, żeby dzieci słuchały chętnie i w spokoju (konkretne rady)? Czyli jak zostać lubianym lektorem książek dla dzieci? Przedstawienie koncepcji czytania wrażeniowego (którego twórczynią jest prowadząca szkolenie), czyli aktywnego sposobu odkrywania światów literackich. Propozycje zabaw i zajęć w atrakcyjny sposób promujących czytanie książek. Wywołanie w dzieciach pozytywnych skojarzeń związanych z czytaniem książek w szkole. Jakie książki, po które dzieci mogą sięgać same, warto zgromadzić w świetlicowej biblioteczce podręcznej? Czyli od czego zacząć, by nie popełnić błędu? Opowiemy m.in. o picturebookach jako idealnych kilkuminutowych książek do czytania w warunkach świetlicowych. CEL Celem szkolenia jest zaproponowane wychowawcom kompendium kompetencji z zakresu czytania dzieciom, czyli podpowiedź, co czytać (lub zaproponować do samodzielnego czytania), jak czytać, by dzieci słuchały i jakie zajęcia oraz zabawy zorganizować wokół literatury. Podczas szkolenia utworzymy „worek pomysłów” z wykorzystaniem książek we współpracy z biblioteką szkolną oraz znajdziemy miejsce dla książki w przestrzeni świetlicy szkolnej.