Przyjaciele Kubusia Puchatka

Rozwijanie kompetencji kluczowych w świetlicy

Rodzaj: Scenariusze zajęć
Temat:  Przyjaźń, koleżeństwo

Scenariusz zajęć rozwijających kompetencje kluczowe w świetlicy poruszający tematykę przyjaźni.

Podzielony na trzy części: zajęcia komputerowe, rytmiczne i manulne, podczas których dzieci m.in. poznają różne gatunki miodu i wykonują pracę plastyczną.

Do zajęć wykorzystano opowiadanie o Kubusiu Puchatku.

Długość materiału: 1 strona A4. 


Materiały:



  • komputery z dostępem do internetu;

  • tablica interaktywna;

  • książka Thei Feldman Najlepsi przyjaciele;

  • karty z rodzajami miodów;

  • płyta z nagranymi dowolnymi piosenkami;

  • stara płyta CD;

  • żółty, biały i czarny papier kolorowy;

  • nożyczki;

  • klej.


Zajęcia komputerowe

Prowadzący rozpoczyna zajęcia od przeczytania dzieciom książki Najlepsi przyjaciele. Jest to opowiadanie o Kubusiu Puchatku i jego przyjaciołach. Kubuś i Prosiaczek zawsze wszystko robili razem. Jednak pewnego dnia rozdzielili się i każdy z nich przeżył własną przygodę. Tym sposobem przekonali się, że rozłąka wcale nie szkodzi przyjaźni – przeciwnie, nową przygodę można potem opowiedzieć przyjacielowi.

Następnie proponuje dzieciom, by odszukały w internecie informacje o najzdrowszych rodzajach miodu. Tabliczki do uzupełnienia dzieci losują spośród wachlarza kart (słoiczki foliowe). W środku każdego słoiczka znajdują się paseczki z...

Materiał uzyskasz od razu po wykupieniu dostępu.
Pochodzi z fachowego czasopisma dla świetlic.
Pełny materiał uzyskasz po wykupieniu dostępu.

Galeria zdjęć

5 zł Dostęp do materiału
W koszyku
Pełny dostęp
do serwisu
Sprawdź
70 zł do końca roku szkolnego.
1700 materiałów dla świetlic
Informacje
Rodzaj: Scenariusze zajęć
Autor: Ewa Szczepanek
Przyjaźń, koleżeństwo
Więcej na temat: Przyjaźń, koleżeństwo
Pytania i odpowiedzi
{{row.question}}
{{row.answer}}
Opinie
Jedyne wsparcie tylko dla wychowawców świetlic, prenumeruję od lat i poleciłam wielu koleżankom.
Świetlicę prenumerujemy od początku i nie wyobrażam sobie bez niej pracy. Świetne plany pracy i mnóstwo propozycji.
Dobrze, że jako środowisko mamy swoje czasopismo, na które zawsze mogę liczyć, gdy potrzebuję pomysłów i wsparcia.

Opinie pochodzą z anonimowej ankiety czytelników czasopisma „Świetlica w Szkole”.

Jakość gwarantują redakcje: