Pan Cień

Scenariusz zajęć świetlicowych

Rodzaj: Scenariusze zajęć
Temat:  Przyroda

Scenariusz zajęć świetlicowych, podczas których dzieci poznają zjawisko cienia.

Nauczyciel w ramach aktywności przeprowadza rozmowę kierowaną, wykonuje doświadczenia, zachęca do udziału w zabawie percepcyjnej oraz integracyjnej, a także proponuje wykonanie tematycznej pracy plastycznej.

Długość materiału: 1,5 strony A4.


Materiały:



  • plansze przedstawiające cienie roślin, zwierząt i owadów;

  • dowolny przedmiot rzucający cień;

  • 2 latarki;

  • przezroczysta szklanka; przezroczysta folia z namalowanym flamastrami obrazkiem;

  • instrukcja do teatru cieni;

  • nagranie i tekst piosenki Pan Cień;

  • płyta CD;

  • kordonek lub żyłka;

  • włóczka;

  • koraliki;

  • farby do szkła;

  • nożyczki.


PRZEBIEG ZAJĘĆ

Część wstępna

Czyj to cień? – zabawa percepcyjna

Dzieci wysłuchują piosenki Pan Cień.

Nauczyciel prezentuje cienie różnych roślin, zwierząt i owadów kojarzących się z wiosną. Zadaniem dzieci jest odgadnąć, czego to cień.

Część zasadnicza

Co to jest cień? – rozmowa kierowana

Nauczyciel tłumaczy dzieciom, że cień, to zaciemniony obszar za osobami, przedmiotami, roślinami i innymi obiektami. Do miejsca powstania cienia nie dociera światło. Powstaje on, kiedy dany obiekt nie przepuszcza np. promieni słonecznych, światła latarki czy lampy.

Wielkość cienia oraz jego kształt mogą się zmieniać w zależności od odległości, z której pada światło na...

Materiał uzyskasz od razu po wykupieniu dostępu.
Pochodzi z fachowego czasopisma dla świetlic.
Pełny materiał uzyskasz po wykupieniu dostępu.

Galeria zdjęć

7 zł Dostęp do materiału
W koszyku
Pełny dostęp
do serwisu
Sprawdź
70 zł do końca roku.
1700 materiałów dla świetlic
Informacje
Temat:  Przyroda
Rodzaj: Scenariusze zajęć
Przyroda
Więcej na temat: Przyroda
Pytania i odpowiedzi
{{row.question}}
{{row.answer}}
Opinie
Jedyne wsparcie tylko dla wychowawców świetlic, prenumeruję od lat i poleciłam wielu koleżankom.
Dobrze, że jako środowisko mamy swoje czasopismo, na które zawsze mogę liczyć, gdy potrzebuję pomysłów i wsparcia.
Najbardziej cenię to, że wszystkie artykuły piszą nauczyciele świetlicy. Dzięki temu są przetestowane i używam ich bez większych zmian.

Opinie pochodzą z anonimowej ankiety czytelników czasopisma „Świetlica w Szkole”.

Jakość gwarantują redakcje: