Muminki i niespodzianka

Rozwijanie kompetencji kluczowych w świetlicy

Rodzaj: Scenariusze zajęć
Temat:  Przyjaźń, koleżeństwo

Scenariusz zajęć rozwijających kompetencje kluczowe w świetlicy poświęcony przyjaźni i altruizmowi z wykorzystaniem ksiażki Haralda Sonessona "Muminki i niespodzianka".

Podzielony na trzy części: zajęcia umysłowe, ruchowe i językowo - manualne, podczas których dzieci rozmawiają z nauczycielem o najważniejszych wartościach w życiu, uczestniczą w zabawie ruchowej oraz wykonują tematyczną pracę plastyczną. 

Długość materiału: 1 strona A4.


Materiały:



  • książka Haralda Sonessona Muminki i niespodzianka;

  • komputer z dostępem do internetu;

  • rzutnik;

  • plansza na notatki;

  • mazaki;

  • blok techniczny biały;

  • papier kolorowy;

  • nożyczki;

  • ołówek;

  • klej.


Zajęcia umysłowe

Nauczyciel rozpoczyna zajęcia od zaproszenia dzieci do stolików (w ten sposób utworzą się grupy). Następnie prosi uczestników o wysłuchanie i obejrzenie teledysku do piosenki Mam przyjaciela. Po obejrzeniu filmu wszyscy wspólnie omawiają jego treść.

Każda grupa otrzymuje arkusz papieru oraz mazaki. Zadaniem dzieci jest odpowiedzenie na pytanie: co otrzymujemy w życiu za darmo?

Po wypełnieniu plansz dzieci wspólnie z nauczycielem analizują wpisane wyrażenia.

Czy zawsze otrzymujemy te rzeczy za darmo? A może musimy jednak dać coś z siebie i od siebie, żeby je otrzymać? Nauczyciel proponuje wysłuchanie opowiadania Muminki i...

Materiał uzyskasz od razu po wykupieniu dostępu.
Pochodzi z fachowego czasopisma dla świetlic.
Pełny materiał uzyskasz po wykupieniu dostępu.

Galeria zdjęć

6 zł Dostęp do materiału
W koszyku
Pełny dostęp
do serwisu
Sprawdź
70 zł do końca roku szkolnego.
1700 materiałów dla świetlic
Informacje
Rodzaj: Scenariusze zajęć
Autor: Joanna Hoffmann
Przyjaźń, koleżeństwo
Więcej na temat: Przyjaźń, koleżeństwo
Pytania i odpowiedzi
{{row.question}}
{{row.answer}}
Opinie
Świetlicę prenumerujemy od początku i nie wyobrażam sobie bez niej pracy. Świetne plany pracy i mnóstwo propozycji.
Jedyne wsparcie tylko dla wychowawców świetlic, prenumeruję od lat i poleciłam wielu koleżankom.
Dobrze, że jako środowisko mamy swoje czasopismo, na które zawsze mogę liczyć, gdy potrzebuję pomysłów i wsparcia.

Opinie pochodzą z anonimowej ankiety czytelników czasopisma „Świetlica w Szkole”.

Jakość gwarantują redakcje: