Morskie widoki

Rodzaj: Scenariusze zajęć
Temat:  Morza i oceany

Zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe w świetlicy, podzielone na trzy części: zajęcia umysłowe, muzyczne i manualne.

W trakcie zajęć nauczyciel przekazuje podstawowe informacje dotyczące mórz wykorzystując wiersz i piosenkę, a także wykonuje z dziećmi pracę plastyczną o tej samej tematyce.

Długość materiału: 1 strona A4.


Materiały:



  • wiersz Włodzimierza Ścisłowskiego Morska kłótnia;

  • mapa świata / globus;

  • ilustracje przedstawiające Morze Czarne, Morze Białe, Morze Czerwone i Morze Bałtyckie;

  • tabliczki z nazwami mórz;

  • piosenka Oto Morze Bałtyckie jest ze zbioru Marii Tomaszewskiej (https://youtu.be/gsm9znBUjZc)

  • wata;

  • folia aluminiowa;

  • plastelina;

  • farby;

  • pędzle;

  • piasek dla szynszyli;

  • drobna kasza;

  • folia;

  • bibuła;

  • papierowe papilotki;

  • klej;

  • karton formatu A4.


PRZEBIEG ZAJĘĆ

Zajęcia umysłowe

Nauczyciel nawiązuje do tematu zajęć – czyta dzieciom wiersz:

Raz w atlasie szkolnym
Spór wybuchł zażarty,
Aż frunęły w górę
Kolorowe karty!

Zahuczały sztormy,
Wicher zadął butnie –
Wszystkie naraz morza
Rozpoczęły kłótnię! (…)

Następnie analizuje z dziećmi tekst wiersza oraz tłumaczy trudniejsze słowa. Prezentuje dzieciom na mapie lub globusie wymienione w tekście morza i oceany. Dzieci mogą próbować same znaleźć znane już morza.

Nauczyciel wyjaśnia, że większość kuli ziemskiej to morza i oceany, które są różne w zależności od położenia na mapie – od tego czy leżą w ciepłym, czy zimnym klimacie. Rozmieszcza na tablicy...

Materiał uzyskasz od razu po wykupieniu dostępu.
Pochodzi z fachowego czasopisma dla świetlic.
Pełny materiał uzyskasz po wykupieniu dostępu.

Galeria zdjęć

5 zł Dostęp do materiału
W koszyku
Pełny dostęp
do serwisu
Sprawdź
70 zł do końca roku szkolnego.
1700 materiałów dla świetlic
Informacje
Temat:  Morza i oceany
Rodzaj: Scenariusze zajęć
Autor: Marta Turska
Morza i oceany
Więcej na temat: Morza i oceany
Pytania i odpowiedzi
{{row.question}}
{{row.answer}}
Opinie
Najbardziej cenię to, że wszystkie artykuły piszą nauczyciele świetlicy. Dzięki temu są przetestowane i używam ich bez większych zmian.
Jestem bardzo zadowolona. Liczba pomysłów i scenariuszy jest ogromna. Zawsze korzystam z planów pracy.
Od lat niezastąpiona pomoc. Kopalnia pomysłów, z których zawsze można skorzystać.

Opinie pochodzą z anonimowej ankiety czytelników czasopisma „Świetlica w Szkole”.

Jakość gwarantują redakcje: