Mieć skrzydła

Scenariusz zajęć świetlicowych

Rodzaj: Scenariusze zajęć
Temat:  Ptaki

Scenariusz zajęć świetlicowych mający na celu zapoznanie dzieci z symboliką związaną ze skrzydlatymi stworzeniami oraz uwrażliwienie na piękno przyrody. 

Podczas zajęć dzieci zastanawiają się jakim latającym stworzeniem chciałyby zostać, poznają symbolikę przypisaną poszczególnym zwierzętom, układają przysłowia z rozsypanki, wysłuchują wiersza Juliana Tuwima "Ptasie radio" oraz wykonują ilustrację sowy w ramach pracy plastycznej. 

Długość materiału: 2 strony A4.


Cele główne:



  • wzbogacenie wiedzy o otaczającym świecie;

  • poznanie skrzydlatych stworzeń.


Cele szczegółowe.
Wychowanek:



  • jest wrażliwy na piękno przyrody;

  • poznaje symbolikę związaną ze skrzydlatymi stworzeniami;

  • poznaje zwyczaje niektórychptaków i owadów oraz ich cechy;

  • rozwija kreatywność;

  • buduje więzi w grupie;

  • kształtuje umiejętności współżycia i współdziałania w grupie;

  • tworzy atmosferę wspólnej zabawy.


Metody pracy:



  • słowne;

  • praktycznego działania;

  • aktywizujące;

  • obserwacyjne.


Formy pracy:



  • indywidualna;

  • grupowa;

  • zbiorowa.


Środki:



  • ptaki i owady – symbole do przyklejenia na ścianach;

  • przysłowia na kartkach do złożenia;

  • magnesy;

  • tablica;

  • wiersz Juliana Tuwima Ptasie radio;

  • sprzęt do nagrywania;

  • ogonki: paski krepiny szerokie na 5 cm i długie na około 30–40 cm;

  • klej lub taśma klejąca;

  • pióro;

  • kartki A4 białe, czarne i w innych kolorach;

  • cienkopisy;

  • flamastry;

  • kredki;

  • klej;

  • nożyczki.


PRZEBIEG ZAJĘĆ

Część wstępna

Powitanie grupy

Dzieci stają w dużym kole. Nauczyciel wita wszystkich i zaprasza do wspólnej zabawy, przedstawiając temat zajęć.

Jak latają?

Nauczyciel prosi, aby dzieci zastanowiły się przez chwilę, jakim latającym stworzeniem chciałyby być, ale żeby nie mówiły tego na głos. Następnie prosi, aby po kolei, tak jak dzieci stoją w kręgu, każdy wyszedł na środek i zaprezentował swój sposób latania. Pozostali mogą odgadywać, czy dziecko, które się prezentuje, jest ptakiem czy owadem, czy jest duże, czy drapieżne itp. 

Część zasadnicza

Skrzydlate symbole

Grupa pozostaje w kręgu. Nauczyciel wcześniej umieszcza na ścianach różne...

Materiał uzyskasz od razu po wykupieniu dostępu.
Pochodzi z fachowego czasopisma dla świetlic.
Pełny materiał uzyskasz po wykupieniu dostępu.

Galeria zdjęć

6 zł Dostęp do materiału
W koszyku
Pełny dostęp
do serwisu
Sprawdź
70 zł do końca roku szkolnego.
1700 materiałów dla świetlic
Informacje
Temat:  Ptaki
Rodzaj: Scenariusze zajęć
Autor: Paulina Cysak
Ptaki
Więcej na temat: Ptaki
Pytania i odpowiedzi
{{row.question}}
{{row.answer}}
Opinie
Świetlicę prenumerujemy od początku i nie wyobrażam sobie bez niej pracy. Świetne plany pracy i mnóstwo propozycji.
Dobrze, że jako środowisko mamy swoje czasopismo, na które zawsze mogę liczyć, gdy potrzebuję pomysłów i wsparcia.
Jestem bardzo zadowolona. Liczba pomysłów i scenariuszy jest ogromna. Zawsze korzystam z planów pracy.

Opinie pochodzą z anonimowej ankiety czytelników czasopisma „Świetlica w Szkole”.

Jakość gwarantują redakcje: