Hop, do komina

Rozwijanie kompetencji kluczowych w świetlicy

Rodzaj: Scenariusze zajęć
Temat:  Boże Narodzenie

Scenariusz świątecznych zajęć rozwijających kompetencje kluczowych w świetlicy, podczas których dzieci poznają legendę o Świętym Mikołaju, wykonują pracę plastyczną przedstawiającą Mikołaja z zabawnej perspektywy i uczestniczą w zajęciach ruchowych.

Podzielony na trzy części: zajęcia umysłowe, manualne i muzyczne. 

Długość materiału: 1 strona A4. 


Środki:



  • zagadka o Mikołaju;

  • historia biskupa Mikołaja;

  • odtwarzacz CD;

  • kawałki futerka lub waty;

  • papier kolorowy;

  • płyta z piosenką Jedzie grudzień;

  • instrumenty;

  • farby plakatowe;

  • pędzle;

  • kawałki czerwonej tkaniny;

  • biały karton;

  • kolorowa tektura falista;

  • nożyczki;

  • klej;

  • miękka piłka;

  • biała kredka świecowa.


Zajęcia umysłowe:

Prowadzący odczytuje zagadkę:

Ma długą brodę i do tego święty.
Lubi dzieci, więc nosi im prezenty. (Mikołaj)

Następnie zadaje dzieciom pytania:

  • Kiedy przychodzi do nas Mikołaj? 
  • Co przynosi Mikołaj?
  • Komu Mikołaj przynosi prezenty?
  • Skąd przybywa Mikołaj?
  • Jakim pojazdem się porusza?

Opowiada także legendę o biskupie Mikołaju:

Według jednej z legend Święty Mikołaj pochodził z bogatej kupieckiej rodziny. Nikt nie zna dokładnej daty jego urodzin, ale wiadomo, że żył na przełomie III i IV wieku w małym miasteczku Mira na terenie Azji Mniejszej. Dość wcześnie stracił oboje rodziców. Od młodości był osobą bardzo pobożną, dlatego też...

Materiał uzyskasz od razu po wykupieniu dostępu.
Pochodzi z fachowego czasopisma dla świetlic.
Pełny materiał uzyskasz po wykupieniu dostępu.

Galeria zdjęć

5 zł Dostęp do materiału
W koszyku
Pełny dostęp
do serwisu
Sprawdź
70 zł do końca roku szkolnego.
1700 materiałów dla świetlic
Informacje
Rodzaj: Scenariusze zajęć
Autor: Lesława Dziedzic
Boże Narodzenie
Więcej na temat: Boże Narodzenie
Pytania i odpowiedzi
{{row.question}}
{{row.answer}}
Opinie
Jedyne wsparcie tylko dla wychowawców świetlic, prenumeruję od lat i poleciłam wielu koleżankom.
Jestem bardzo zadowolona. Liczba pomysłów i scenariuszy jest ogromna. Zawsze korzystam z planów pracy.
Najbardziej cenię to, że wszystkie artykuły piszą nauczyciele świetlicy. Dzięki temu są przetestowane i używam ich bez większych zmian.

Opinie pochodzą z anonimowej ankiety czytelników czasopisma „Świetlica w Szkole”.

Jakość gwarantują redakcje: