Dzień pieczonego ziemniaka

Zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe w świetlicy

Rodzaj: Scenariusze zajęć
Temat:  Nietypowe święta

Pomysł na zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe w świetlicy z okazji Dnia Pieczonego Ziemniaka. 

Podzielone na trzy części: zajęcia umysłowe, manualne i ruchowe, w których główną rolę odgrywają ziemniaki. Dzieci podczas zajęć słuchają bajki, poznają tradycję pieczenia ziemniaków, wykonują plakat oraz biorą udział w tematycznych zabawach ruchowych. 

Długość materiału: 1,5 strony A4.


Materiały:



  • kartony;

  • flamastry;

  • kredki;

  • ziemniaki;

  • pudełka z dużymi klockami;

  • łyżki;

  • pachołki.


PRZEBIEG ZAJĘĆ

Zajęcia umysłowe

Nauczyciel zaprasza uczniów do ogródka szkolnego, gdzie przygotowane są ławeczki ustawione w krąg, na środku stosik drewna imitujący ognisko. Prowadzący wprawia uczniów w sentymentalny nastrój i zaczyna opowiadać bajkę o ziemniaku, np. taką1.

„Dawno temu dobry król przywiózł z dalekiej wyprawy pewną roślinę, o której mówiono, że jest pożyteczna. Kazał posadzić ją w przypałacowym ogrodzie i niecierpliwie czekał, co z tego wyrośnie. Po jakimś czasie pojawiły się badyle. Zakwitły, ale kwiatki nie były zbyt ładne. Zielone owocki również nie były smaczne. Zagniewany król kazał roślinę wyrwać z korzeniami i spalić. Dworzanie...

Materiał uzyskasz od razu po wykupieniu dostępu.
Pochodzi z fachowego czasopisma dla świetlic.
Pełny materiał uzyskasz po wykupieniu dostępu.

Galeria zdjęć

6 zł Dostęp do materiału
W koszyku
Pełny dostęp
do serwisu
Sprawdź
70 zł do końca roku szkolnego.
1700 materiałów dla świetlic
Informacje
Rodzaj: Scenariusze zajęć
Autor: Agnieszka Młodzikowska-Wołosz
Nietypowe święta
Więcej na temat: Nietypowe święta
Pytania i odpowiedzi
{{row.question}}
{{row.answer}}
Opinie
Jedyne wsparcie tylko dla wychowawców świetlic, prenumeruję od lat i poleciłam wielu koleżankom.
Od lat niezastąpiona pomoc. Kopalnia pomysłów, z których zawsze można skorzystać.
Dobrze, że jako środowisko mamy swoje czasopismo, na które zawsze mogę liczyć, gdy potrzebuję pomysłów i wsparcia.

Opinie pochodzą z anonimowej ankiety czytelników czasopisma „Świetlica w Szkole”.

Jakość gwarantują redakcje: