Dzień Babci i Dzień Dziadka

Rozwijanie kompetencji kluczowych w świetlicy

Rodzaj: Scenariusze zajęć
Temat:  Dzień Babci i Dzień Dziadka

Scenariusz zajęć okolicznościowych rozwijających kompetencje kluczowe w świetlicy, służący uczczeniu dziadków i babć.

W ramach zajęć uczniowie czytają i wspólnie analizują wiersz, wykonują pracę plastyczną dla babci lub dziadka i układają wieżę z zapałek.

Długość materiału: 1 strona A4.


Środki:



  • wiersz Sposób na jajecznicę, czyli co nagle, to po diable;

  • kolorowe kartki papieru;

  • nożyczki;

  • słomki;

  • wstążka;

  • butelka;

  • zapałki.


Zajęcia umysłowe

Zajęcia rozpoczynamy od przeczytania dzieciom wiersza Doroty Strzemińskiej-Więckowiak Sposób na jajecznicę, czyli co nagle, to po diable. Jest to wiersz o pewnym Jurku, który marudził podczas śniadania. Bardzo chciał, żeby babcia zrobiła mu jajecznicę. Babcia poprosiła go, żeby poszedł do kurnika i wybrał jajeczka z grzędy. Jurek niestety bardzo się spieszył, żeby obejrzeć bajkę w telewizji, wrzucał jajka niedbale do koszyka i wszystkie potłukł. Babcia, widząc jajecznicę w koszyku, powiedziała tak:

Jajecznicę sam zrobiłeś,
Wszystkie jajka, Jurku, zbiłeś.
Nie przez losu to złośliwość,
Lecz przez twoją niecierpliwość.
Kiedy robi się coś...

Materiał uzyskasz od razu po wykupieniu dostępu.
Pochodzi z fachowego czasopisma dla świetlic.
Pełny materiał uzyskasz po wykupieniu dostępu.

Galeria zdjęć

5 zł Dostęp do materiału
W koszyku
Pełny dostęp
do serwisu
Sprawdź
70 zł do końca roku szkolnego.
1700 materiałów dla świetlic
Informacje
Rodzaj: Scenariusze zajęć
Autor: Ewa Szczepanek
Dzień Babci i Dzień Dziadka
Więcej na temat: Dzień Babci i Dzień Dziadka
Pytania i odpowiedzi
{{row.question}}
{{row.answer}}
Opinie
Od lat niezastąpiona pomoc. Kopalnia pomysłów, z których zawsze można skorzystać.
Świetlicę prenumerujemy od początku i nie wyobrażam sobie bez niej pracy. Świetne plany pracy i mnóstwo propozycji.
Jedyne wsparcie tylko dla wychowawców świetlic, prenumeruję od lat i poleciłam wielu koleżankom.

Opinie pochodzą z anonimowej ankiety czytelników czasopisma „Świetlica w Szkole”.

Jakość gwarantują redakcje: