Detektywi w parku

Rodzaj: Scenariusze zajęć
Temat:  Polska

Scenariusz zajęć świetlicowych podczas, których dzieci dowiedzą się, co jest „naj” w Polsce, np najdłuższa rzeka – Wisła; najstarsze na świecie góry – Góry Świętokrzyskie; największy drewniany kościół na świecie – Kościół Pokoju w Świdnicy itd.

Podzielony na dwie części: zajęcia umysłowe i manulane, w ramach których dzieci uczestniczą w zabawie umysłowo-ruchowej oraz wykonują biało-czerwoną pracę plastyczną. 

Długość materiału: 1 strona A4.


Materiały:



  • tablice;

  • koperty ze zdjęciami;

  • koperta z zadaniem;

  • biały karton;

  • czerwony papier kolorowy;

  • klej;

  • czarny mazak;

  • ścinki białego papieru;

  • nożyczki;

  • biała i czerwona farba plakatowa.


PRZEBIEG ZAJĘĆ

Zajęcia umysłowe

Prowadzący zaprasza dzieci na zewnątrz szkoły. Wyznaczono tam specjalną trasę oznaczoną tablicami przytwierdzonymi do drzew. Tablice muszą być umieszczone tak, żeby od jednego oznaczonego drzewa było widać kolejną tablicę. Taka trasa nie powinna mieć więcej niż 10 oznakowanych punktów.

Jeżeli będzie zbyt dużo dzieci, można wyznaczyć kilka tras (kolorowe tablice).

Na każdej z tablic została umieszczona koperta ze zdjęciem i z opisem. W ten sposób na końcu trasy dzieci dowiedzą się, co jest „naj” w Polsce, np.

  • najdłuższa rzeka – Wisła;
  • najstarsze na świecie góry – Góry Świętokrzyskie;
  • największy drewniany kościół na...
Materiał uzyskasz od razu po wykupieniu dostępu.
Pochodzi z fachowego czasopisma dla świetlic.
Pełny materiał uzyskasz po wykupieniu dostępu.

Galeria zdjęć

5 zł Dostęp do materiału
W koszyku
Pełny dostęp
do serwisu
Sprawdź
70 zł do końca roku szkolnego.
1700 materiałów dla świetlic
Informacje
Temat:  Polska
Rodzaj: Scenariusze zajęć
Autor: Joanna Hoffmann
Polska
Więcej na temat: Polska
Pytania i odpowiedzi
{{row.question}}
{{row.answer}}
Opinie
Najbardziej cenię to, że wszystkie artykuły piszą nauczyciele świetlicy. Dzięki temu są przetestowane i używam ich bez większych zmian.
Od lat niezastąpiona pomoc. Kopalnia pomysłów, z których zawsze można skorzystać.
Dobrze, że jako środowisko mamy swoje czasopismo, na które zawsze mogę liczyć, gdy potrzebuję pomysłów i wsparcia.

Opinie pochodzą z anonimowej ankiety czytelników czasopisma „Świetlica w Szkole”.

Jakość gwarantują redakcje: