Czad i ogień – obudź czujność

Rozwijanie kompetencji kluczowych w świetlicy

Rodzaj: Scenariusze zajęć
Temat:  Bezpieczeństwo

Scenariusz zajęć rozwijających kompetencje kluczowe w świetlicy poświęconych bezpiecznemu obchodzeniu się z niebezpiecznymi gazami.

Podzielony na trzy części: zajęcia umysłowe, ruchowe i manulane, podczas których dzieci poznają tekst opowiadania Barbary Gawryluk, układają puzzle, bawią się w kominiarzy i wykonują plakat w ramach pracy plastycznej.

Długość materiału: 1 strona A4.


Materiały:



  • koperta z puzzlami;

  • encyklopedie;

  • komputer z dostępem do internetu;

  • tekst opowiadania Barbary Gawryluk Duży Damian;

  • koszyk;

  • „kamienie z literami”;

  • rymowanka;

  • brystol;

  • dowolne materiały plastyczne.


Zajęcia umysłowe

Prowadzący wraz z dziećmi siada na dywanie. Nawiązuje do różnych niebezpiecznych sytuacji i miejsc. Zachęca dzieci, żeby każde zastanowiło się i podało przykład niebezpiecznej sytuacji, np.: zabawa piłką na ulicy, bieganie przez pasy, jazda na rowerze bez kasku i ochraniaczy, oddalanie się od domu bez zgody rodzica, zapominanie o zasadach podczas zabawy w świetlicy itp.

Następnie wręcza dzieciom kopertę z puzzlami i prosi o ułożenie obrazka oraz odczytanie zapisanego na nim słowa. Pyta dzieci, gdzie można odszyfrować znaczenie słowa „czad”. Po odszukaniu informacji w różnych źródłach wspólnie ustalają:

Czad – inaczej tlenek węgla, gaz...

Materiał uzyskasz od razu po wykupieniu dostępu.
Pochodzi z fachowego czasopisma dla świetlic.
Pełny materiał uzyskasz po wykupieniu dostępu.

Galeria zdjęć

5 zł Dostęp do materiału
W koszyku
Pełny dostęp
do serwisu
Sprawdź
70 zł do końca roku szkolnego.
1700 materiałów dla świetlic
Informacje
Temat:  Bezpieczeństwo
Rodzaj: Scenariusze zajęć
Autor: Alicja Gansty
Bezpieczeństwo
Więcej na temat: Bezpieczeństwo
Pytania i odpowiedzi
{{row.question}}
{{row.answer}}
Opinie
Od lat niezastąpiona pomoc. Kopalnia pomysłów, z których zawsze można skorzystać.
Najbardziej cenię to, że wszystkie artykuły piszą nauczyciele świetlicy. Dzięki temu są przetestowane i używam ich bez większych zmian.
Jestem bardzo zadowolona. Liczba pomysłów i scenariuszy jest ogromna. Zawsze korzystam z planów pracy.

Opinie pochodzą z anonimowej ankiety czytelników czasopisma „Świetlica w Szkole”.

Jakość gwarantują redakcje: