Co to jest genealogia?

Zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe w świetlicy

Rodzaj: Scenariusze zajęć
Temat:  Rodzina

Scenariusz zajęć rozwijających kompetencje kluczowe w świetlicy poświęconych genealogii, podzielony na trzy części: zajęcia komputerowe, umysłowe i manualne.  

Uczniowie poznają pojęcie genealogii, rozmawiają z nauczycielem o rodzinie, szukają informacji na temat swojego nazwiska oraz sporządzają drzewo genealogiczne w ramach zajęć plastycznych.

Długość materiału: 2 strony A4.


Materiały:



  • komputer z dostępem do internetu;

  • skany aktów urodzenia;

  • uzupełniony szablon drzewka rodowego;

  • papier kolorowy;

  • ozdobne dziurkacze;

  • klej.


ZAJĘCIA KOMPUTEROWE

Zajęcia rozpoczynamy od wyszukania w internecie fotografii przedstawiających różne domy. Nauczyciel dzieli dzieci na konkretne grupy, mające wyszukiwać przykładowe: zamki, domy jednorodzinne, bloki, chaty, wieżowce.

Po określonym czasie dzieci prezentują swoje odkrycia.

Nauczyciel prosi dzieci, żeby wpisały w wyszukiwarkę internetową wyraz „genealogia”.

genealogia – jedna z nauk pomocniczych historii, zajmująca się badaniem więzi rodzinnych między ludźmi.

Prowadzący szczegółowo wyjaśnia odszyfrowane hasło. Przy okazji tłumaczy dzieciom, że każde z nich ma prawo do życia i tożsamości. Oznacza to, że każdy człowiek ma prawo...

Materiał uzyskasz od razu po wykupieniu dostępu.
Pochodzi z fachowego czasopisma dla świetlic.
Pełny materiał uzyskasz po wykupieniu dostępu.

Galeria zdjęć

5 zł Dostęp do materiału
W koszyku
Pełny dostęp
do serwisu
Sprawdź
70 zł do końca roku szkolnego.
1700 materiałów dla świetlic
Informacje
Temat:  Rodzina
Rodzaj: Scenariusze zajęć
Autor: Joanna Hoffmann
Rodzina
Więcej na temat: Rodzina
Pytania i odpowiedzi
{{row.question}}
{{row.answer}}
Opinie
Jestem bardzo zadowolona. Liczba pomysłów i scenariuszy jest ogromna. Zawsze korzystam z planów pracy.
Dobrze, że jako środowisko mamy swoje czasopismo, na które zawsze mogę liczyć, gdy potrzebuję pomysłów i wsparcia.
Najbardziej cenię to, że wszystkie artykuły piszą nauczyciele świetlicy. Dzięki temu są przetestowane i używam ich bez większych zmian.

Opinie pochodzą z anonimowej ankiety czytelników czasopisma „Świetlica w Szkole”.

Jakość gwarantują redakcje: