Co jest najważniejsze w naszym życiu?

Rozwijanie kompetencji kluczowych w świetlicy

Rodzaj: Scenariusze zajęć
Temat:  Danuta Wawiłow

Scenariusz zajęć rozwijających kompetencje kluczowe w świetlicy, podzielony na dwie części: zajęcia muzyczne i manualne. 

W trakcie zajęć dzieci poznają wiersz Danuty Wawiłow, rozmawiają o uczuciach ze szczególnym uwzględnieniem miłości i przyjaźni, śpiewają piosenkę oraz wykonują kolorową grę dla przyjaciela w ramach pracy plastycznej. 

Długość materiału: 1 strona A4. 


Środki:



  • wiersz Danuty Wawiłow Marysia i miś;

  • serduszka z przymiotami miłości;

  • kartki;

  • kredki;

  • odtwarzacz CD;

  • nagranie piosenki Jaka jest siła.


Nauczyciel czyta dzieciom wiersz Danuty Wawiłow Marysia i miś. Zachęca je do odpowiedzi na pytania:

  • O czym był wiersz?
  • Jak według was można okazać miłość?
  • Komu można okazać miłość?
  • Jakie znacie bajki o prawdziwej miłości? (Królowa śniegu, Dzikie łabędzie itp.)

Następnie zaprasza je do zabawy. Dzieci losują wcześniej przygotowane serduszka z wypisanymi przymiotami miłości: miłość cierpliwa jest, nie zazdrości, nie szuka swego, nie unosi się gniewem, nie pamięta złego, nie cieszy się z niesprawiedliwości, współweseli się z prawdą, wszystko znosi, we wszystkim pokłada nadzieję, wszystko przetrzyma.

Wspólne omawiają znaczenie każdego przymiotu.

Materiał uzyskasz od razu po wykupieniu dostępu.
Pochodzi z fachowego czasopisma dla świetlic.
Pełny materiał uzyskasz po wykupieniu dostępu.

Galeria zdjęć

5 zł Dostęp do materiału
W koszyku
Pełny dostęp
do serwisu
Sprawdź
70 zł do końca roku szkolnego.
1700 materiałów dla świetlic
Informacje
Temat:  Danuta Wawiłow
Rodzaj: Scenariusze zajęć
Autor: Alicja Gansty
Danuta Wawiłow
Więcej na temat: Danuta Wawiłow
Pytania i odpowiedzi
{{row.question}}
{{row.answer}}
Opinie
Jedyne wsparcie tylko dla wychowawców świetlic, prenumeruję od lat i poleciłam wielu koleżankom.
Jestem bardzo zadowolona. Liczba pomysłów i scenariuszy jest ogromna. Zawsze korzystam z planów pracy.
Najbardziej cenię to, że wszystkie artykuły piszą nauczyciele świetlicy. Dzięki temu są przetestowane i używam ich bez większych zmian.

Opinie pochodzą z anonimowej ankiety czytelników czasopisma „Świetlica w Szkole”.

Jakość gwarantują redakcje: