Biało-czerwone

Zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe w świetlicy

Rodzaj: Scenariusze zajęć
Temat:  Edukacja patriotyczna

Pomysł na zajęcia umysłowe, ruchowe i manualne, dzięki którym kształtuje się postawę patriotyczną dzieci.

Dzieci w ramach zajęć uczestniczą m. in. w zabawie ruchowej z piłką oraz wykonują pracę plastyczną utrzymaną w tonacji biało - czerwonej. 

Długość materiału: 1,5 strony A4.


Materiały:



  • kartka papieru kserograficznego;

  • coś do pisania;

  • piłka;

  • czarny karton;

  • złoty i srebrny mazak;

  • nożyczki;

  • klej.


PRZEBIEG ZAJĘĆ

Zajęcia umysłowe

Prowadzący dzieli dzieci na grupy. Każda otrzymuje kartkę i coś do pisania. Przed rozpoczęciem gry grupy zapisują na kartce alfabet w kształcie węża. Następnie prowadzący daje znak startu.

Zadaniem grup jest wymyślenie jak największej liczby wyrazów. Każdą spółgłoskę można wykorzystać tylko raz, samogłoski mogą się powtarzać. Wszystkie odkryte wyrazy należy zapisać. Zwycięża ta grupa, która w określonym czasie odkryje najwięcej prawidłowych wyrazów.

Po zabawie prowadzący opowiada dzieciom historię rozbioru naszego kraju i walki o niepodległość. Uświadamia im, że dzięki ofiarności wielu ludzi dzisiaj każdy mały Polak może...

Materiał uzyskasz od razu po wykupieniu dostępu.
Pochodzi z fachowego czasopisma dla świetlic.
Pełny materiał uzyskasz po wykupieniu dostępu.

Galeria zdjęć

6 zł Dostęp do materiału
W koszyku
Pełny dostęp
do serwisu
Sprawdź
70 zł do końca roku szkolnego.
1700 materiałów dla świetlic
Informacje
Rodzaj: Scenariusze zajęć
Autor: Klaudia Pacławska
Edukacja patriotyczna
Więcej na temat: Edukacja patriotyczna
Pytania i odpowiedzi
{{row.question}}
{{row.answer}}
Opinie
Jestem bardzo zadowolona. Liczba pomysłów i scenariuszy jest ogromna. Zawsze korzystam z planów pracy.
Dobrze, że jako środowisko mamy swoje czasopismo, na które zawsze mogę liczyć, gdy potrzebuję pomysłów i wsparcia.
Najbardziej cenię to, że wszystkie artykuły piszą nauczyciele świetlicy. Dzięki temu są przetestowane i używam ich bez większych zmian.

Opinie pochodzą z anonimowej ankiety czytelników czasopisma „Świetlica w Szkole”.

Jakość gwarantują redakcje: